Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2010

Η "σουηδική εμπειρία": Καμία σχέση με την ελληνική !

Πολλά και ενδιαφέροντα μάθαμε όσοι βρεθήκαμε την Τρίτη στην Ημερίδα για τη σουηδική εμπειρία. Ατυχώς και παρά τις πιέσεις του Συλλόγου μας, για μια ακόμη φορά δεν δόθηκε η δυνατότητα στην πλειονότητα των Συμβασιούχων του ΙΔΕΚΕ να την παρακολουθήσει, παρά το γεγονός ότι είμαστε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.
Μπορείτε εδώ να διαβάσετε το Δελτίο Τύπου του υπουργείου.
Περισσότερα θα μπορέσουμε να σας μεταφέρουμε μόλις συγκεντρώσουμε και τα πρακτικά των workshops που έγιναν.
Μια πιο... κακή προσέγγιση της Ημερίδας, μπορείτε να δείτε εδώ.

Εν τω μεταξύ δημοσίευμα της χθεσινής Αυγής, δείχνει πόσο μακριά είμαστε από τη... σουηδική εμπειρία:

Υπό διάλυση οι κρατικές δομές εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας στους μετανάστες
Μορφονιός Ν.
Ημερομηνία δημοσίευσης: 24/02/2010

"Υπό διάλυση βρίσκονται ακόμη και αυτές οι υποτυπώδεις κρατικές δομές για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας σε μετανάστες, που αποτελεί απαραίτητο όρο της πολιτογράφησης, σύμφωνα (και) με το σημερινό νομοσχέδιο για τη χορήγηση ιθαγένειας και τα πολιτικά δικαιώματα.

Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, πως μέχρι σήμερα οι κατέχοντες την "άδεια επί μακρόν διαμένοντος" είναι μόλις 130, με την κύρια αιτία να επικεντρώνεται στην αδυναμία ανταπόκρισης στην αυστηρή προϋπόθεση της απόκτησης Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας. Αδυναμία, που συνδέεται με τη διάλυση ακόμη και αυτών των υποτυπωδών δομών εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας και ιστορίας, όπως συνέβη με το πρόγραμμα "ΟΔΥΣΣΕΑΣ για την Εκπαίδευση των μεταναστών στην ελληνική γλώσσα, την ελληνική ιστορία και τον ελληνικό πολιτισμό ".

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα υλοποιείται από τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ) με την ευθύνη του Ινστιτούτου Διαρκούς Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΙΔΕΚΕ) και συνιστά τη βασική κρατική δομή για την εκμάθηση της γλώσσας στους υπηκόους Τρίτων Χωρών. Ωστόσο, από τον Σεπτέμβρη του 2009 τα μαθήματα έχουν διακοπεί, ενώ καμία εξέταση για την απόκτηση του Πιστοποιητικού Ελληνομάθειας δεν διεξήχθη με αποτέλεσμα εκατοντάδες μετανάστες να βρίσκονται μετέωροι, μένοντας αποκλεισμένοι από τη διαδικασία απόκτησης της άδειας επί μακρόν διαμένοντος.

Ο βασικός λόγος της διακοπής των μαθημάτων και των εξετάσεων, όπως μας ενημερώνει ο Κώστας Στοφόρος, μέλος της ομάδας έργου "Οδυσσέας" και πρόεδρος των συμβασιούχων του ΙΔΕΚΕ, είναι "το πάγωμα όλων των διαδικασιών επιλογής εκπαιδευτών και υπευθύνων εκπαίδευσης για τα μαθήματα και η καθυστέρηση απορρόφησης των ευρωπαϊκών κονδυλίων, που χρηματοδοτούν το συγκεκριμένο πρόγραμμα". Εξάλλου, προσθέτει, "όλοι οι εργαζόμενοι στα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων μένουμε απλήρωτοι εδώ και ένα χρόνο, ενώ το υπουργείο Παιδείας εξακολουθεί να μην δίνει λύση, οδηγώντας τα ΚΕΕ προς διάλυση".


ΙΔΕΚΕ: θα ξεκινήσουμε τα νέα τμήματα τον Μάρτιο

Από την πλευρά του ΙΔΕΚΕ και της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται το Ινστιτούτο, η υπεύθυνη της ομάδας έργου του "ΟΔΥΣΣΕΑ" Νικολέτα Σωτηροπούλου παραδέχεται "ότι έχουν διακοπεί εδώ και μήνες τα μαθήματα για τους μετανάστες, καθώς δεν υπήρχαν χρήματα για τη λειτουργία τους". Ωστόσο, δηλώνει ότι "θα προχωρήσουμε και θα ξεκινήσουμε τα νέα τμήματα τον Μάρτιο, για τον λόγο αυτό έχουμε ενημερώσει ήδη τους συντονιστές ανά νομό, ενώ διεκπεραιώνουμε και τις τελευταίες ενστάσεις εκπαιδευτών". Πάντως, τα χρήματα των ευρωπαϊκών κονδυλίων για την επαναλειτουργία του προγράμματος δεν έχουν ακόμη αποδεσμευτεί (βάσει των διαδικασιών που ορίζει το ΣΑΕ-Σύμφωνο Αποδοχής των όρων της απόφασης Ένταξης), ενώ άγνωστο παραμένει αν τα ΚΕΕ που βρίσκονται στο σύνολό τους στον πάγο, θα καταργηθούν ή όχι. Η κ. Σωτηροπούλου εμφανίζεται βέβαιη ότι "τα χρήματα αυτά θα αποδεσμευτούν και θα ξεκινήσουν πάλι τα μαθήματα ελληνικών στους μετανάστες". Εξάλλου, όπως υπογραμμίζει, "έχουμε καταβάλει εδώ και καιρό το σχετικό αίτημα προς το υπουργείο Οικονομικών και περιμένουμε να πάρουμε τα χρήματα".

Ενδεικτικό ακόμη της διάλυσης είναι ότι στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης, δεν υπάρχει πουθενά το πρόγραμμα "ΟΔΥΣΣΕΑΣ", ενώ στα αυτόνομα προγράμματα που αφορούν τους μετανάστες υπάρχει μόνο η "εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας ως Δεύτερης σε Εργαζόμενους Μετανάστες", χωρίς όμως να διεξάγονται μαθήματα!
Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι, με δεδομένη την ανυπαρξία ουσιαστικών δομών για την εκμάθηση της γλώσσας και τη διάλυση ακόμη και αυτών των υποτυπωδών υπαρχουσών δομών, πώς οι μετανάστες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα τεστ γλώσσας και ιστορίας, που προβλέπει το τωρινό νομοσχέδιο; Εκτός από την παραδοχή ότι τις εξετάσεις αυτές ιστορίας και πολιτισμού, μάλλον δεν θα ήταν σε θέση να τις περάσουν, ούτε οι μισοί Έλληνες πολίτες, το σημαντικό ζήτημα τελικά που αναδεικνύεται είναι η διατήρηση του αποκλεισμού των μεταναστών, στους οποίους την ίδια στιγμή που παρουσιάζεται το καρότο, εμφανίζεται και το μαστίγιο..."

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου